Browni Kurabiye Aşkıı


Çoktandır yazmak istediğim Browni Kurabiye tarifi biir de baktım bugün "Selda'nın Mutfak Defteri" nde o zaaman linki ekleyeyim dedim ve yaptığım kurabiyeleri paylaşıyorum sizlerle inanın çok lezzetli oluyor. Ben teyzemler için yapmıştım kahve yanında güzel olur diye, üzerine kürdan saplayıp sehpaya koydum kahvelerden önce bitti diyebilirim :))





malzemeler:

  • 125 gr. margarin (oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 adet yumurta
  • 25 gr. kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3,5 su bardağı un
şerbeti için;
  • 3 çay bardağı su
  • 3 çay bardağı toz şeker


Yapılışı;

 İlk önce şerbet malzemlerini küçük bir tencereye alın. Kısık ateşte karıştırak şekerin erimesini sağlayın. Kaynamaya başlayınca 6-7 dakika kaynatın. İyice soğutun. Hamur yoğurma kabına margarin, sıvıyağ, toz şeker ve yumurtayı alıp karıştırın. Kakao, vanilya ve kabartma tozunu ekleyin. Unu yavaş yavaş ekleyip hamuru yoğurun. Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp, yuvarlayın. Yağlanmış fırın tepsisine dizin. (ben tepsiyi margarin ile yağlıyorum) 175 derece fırında 25-30 dakika pişirin. Kurabiyeler sıcakken soğuk şerbetin içine teker teker atın, bekletip, çıkartın. Kurabiyeleri tekrar pişirdiğiniz tepside sıkışık şekilde ortasında toplayın. Tencerede az miktarda şerbet kalacak. Kalan şerbeti kurabiyelerin üzerine döküp üzerini başka bir tepsiyle kapatın. Bir gece bekletin. Bu işlem sonunda kurabiyeler tüm şerbeti çekecek. Hindistan cevizi ve antep fıstığı ile süsleyip, servis edin.


Bu mükemmel tarif için "Gülay Mutfakta" ya teşekkürler resimlerde gerçekten iştah açıcıydı :) Bence hemen deneyiin ve bugün düşünüp Selda'nın da aynı postu yazması gülümsetti beni :))

Yorumlar

Popüler Yayınlar