Limonlu Cheesecake



Limonlu cheesecake denememin ikincisinde mükemmel kıvamı yakaladığımdan evde dans ederekten dolaşıyorum :D Neysem şimdi aşama aşama anlatmaktayıım...

 Öncee malzemelerimiz
600g labne peyniri 
1paket 200ml krema
1su bardağı şeker
2 yumurta
1 yemek kaşığı nişasta
4 yemek kaşığı un
Şeker vanilin
Limon kabuğu

Tabanı İçin
2 paket Burçak bisküvi
100g margarin

Sos İçin
1paket Dr.Oetker mini tart jölesi
Limonata



Önce kabımızı hazırlıyoruz. Folyo ile kilitli kalıbımızı kaplıyoruz ki kenarları yanmasın diye, yağlı kağıt kullanıyorum çünkü kabım seramik kenarlı değil yapışmayı ve tekrar yanmayı önleme amaçlı.

Cheesecakein beyaz olanı makbuldür unutmayın :)

Aşama 2: 
Burçakları alıp rondodan geçirin kaba alıp üzerine eritmiş olduğunuz margarini ekleyin ve hafif yoğurun, yağı bisküviye yedirin.
Sonra kilitli kabın tabanına bisküviyi bastırarak yayın. Buzdolabında yarım saat bekletin.


Aşama 3:Krema Hazırlanması

Labneyi, kremayı alıp mikserde iyice çırpın. İçine şekeri ve tek tek yumurtaları koyup en az devirde çırpmaya devam edin. İçine nişastayı, unu ve vanilyaya yarım limon kabuğun rendesini koyup telle karıştırmaya devam edin.


Buzdolabından çıkardığınız kabınızın üzerine kremayı dökerek fırına yollayıın :)
Fırın öncelikle 200derecede ısınmış olsun 10dk pişirin. 160 dereceye aldığınız fırınınınzda cheesecakeinizi 30dk pişirip 1 saat kapağını açmadan bırakın. 
Ortasında hafif bir  oynama olunca fırını kapatmanz gerektiğini anlarsınız*



Kabı fırından aldığınızda jöleyi hazırlamaya başlayabilirsiniz. 
Aşama 4: Jöle Hazırlama
1.5 çay bardağı limon suyu
1 çay bardağı su ile karıştırıp içerisine tart jölesini döküp 2dk pişirin.
Soğutup kabınıza boşaltın ve dilimlenmiş limonlarınızla süsleyin. 
Soğuması için ona zaman verin :))
En iyisi bir gece buzdolabı :) 

Püf Noktaları:
 Kabı folyelemek 
Yağlı kağıt kullanmak
Fırına 1 kase su dolu kap koymak (Çatlamayı önleme adına)
Fırından hemen çıkartmamak. Yavaş yavaş kapağı açıpta bekleyerek çıkartarak çatlamayı önlemiş olursunuz.
Jöle soğuk cheesecake soğuk :)
Freshliğin sağlanması için bir gecebuzdolabı ;)

Afiyet Olsun...
"Büyükannem insanların iki kolunun olma sebebinin, insanları kucaklamak olduğunu söylemişti." - Love Rain


Yorumlar

  1. Cheese cake lere bayılırım, sizinki de nefis görünüyor.
    Blogunuzu etkinlikte görüp geldim, hemen takibe aldım. Bana beklerim :)
    www.nowacraft.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, denemenizi tavsiye ederim :)

      Sil
  2. Merhabalar. Blogunuzu ziyarete geldim, iyi ki de gelmisim. Sicacik ve cok icten bir blogla karsilastim ayrica cok guzel pasta onerileri de varmis :)
    Bu arada bende bir Sila hayraniyim, arabada ve evde sarkilarini kulagimdan hic eksik etmem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim, çok mutlu ettiniz beni. Sılaaa diyorum susuyorum o zaman :D

      Sil
  3. limonlu cheesecake diyince akan sular duruyor!:) ben başka bir tariften yapıyodum ama sizinkini de merak ettim, deneyeceğim:)
    ben de etkinlikte gördüm sizi, takipteyim;) bana da beklerim:)
    http://kitapsevinci.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok çeşitli cheesecake tariflerinden bir tanesi benimki sadece :) Kolay gelsin şimdiden afiyet olsun :)

      Sil
  4. Limonlu cheesecake'e bayılırım ve amatörce bir kaç denemem oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz uğraştırıcı ama sonuç için değer :)

      Sil
  5. Bu arada siteye katıldım, ben de bekliyorum :) Kahve,kitap, makyaj...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar