Paulo Coelho- Aldatmak

Bu kitabı deli gibi merak ediyordum sonunda okuduum :) 

Öncelikle söylemeliyim ki Paul Coelho'nun eski okuruysanız bu kitap sizi hayal kırıklığına uğratabilir. Şahsen ben ne umutlarla almıştım... 
Bu kitapta da diğerlerinde olduğu gibi inancı vurgulayan Paul Coelho, alışkın olduğumuz süslü sözlerinden bizi mahrum bırakmış. Kitabı okurken mükemmel sözlerin altını çizip defterime kaydedeceğimi beklerken kendimi bir aldatma hikayesinin içinde buldum. 
Kısaca özetlemek gerekirse, sorunsuz, mükemmel denecek gibi ilerleyen bir hayatı olan Linda, birden bire hayatındaki ruhsal boşluğunu doldurma adına lisedeki aşkı ünlü politikacı Jacop'la yasak bir ilişkiye başlıyor. Yasak olanı arzulama olayı yani. Hayatındaki gelgitler sürerken onu kendine getiren bir Kübalı şamanla konuşmaları oluyor. Şaman ile işi gereği bir röportaj yaparken kendi dertlerini anlatan Linda, kendi çıkmazından kurtularak bir vedayla bu yasak aşkı sonlandırıp herşeyi kocasına anlatmaya karar veriyor. Olanları sezinlemiş olan eşi, onu konuşturmadan nasıl bir aşkla ona bağlı olduğunu anlatarak herşeyin geride kaldığını bu durumdan biraz da kendini sorumlu gördüğünü belirtiyor. Mutlu aile tablosuyla son yani :) 
Benim yorumlarıma gelirsek...
  • Kitapta cinsel birlikteliğin ayrıntılı anlatılması beni en çok rahatsız eden noktaydı. 
  • Kitabı okurken bilmeden kendimi Linda'nın yerinde olma korkusuyla yüzleşirken buldum. Şöyle ki tek istediğim mutlu bir aile ve sevdiğim bir işle sade bir hayat. Ama aldatmak kesinlikle çözüm değil diyerek kişiliğimin farklılığını ortaya koydum-kitaplar zaten kendinizi bulma çabalarınızın yardımcısı değil midir?- 
  • Dediğim gibi Paul Coelho tarzının dışında bir kitaptı beğendim mi? Ehh, 2kere ara verdim arada kitaplar bitirdim. 
  • Böyle bir yaşam Türk aile tarzına uymadığından belki, belki de adamın aşkının büyüklüğüne ve mükemmelliğine inanamadığımdan sonu da inandırıcı gelemedi bana. 

Ne çok konuştum benden bu kadar, son söz kitaptan.. 
"Herkesin sürekli mutlu olmasına gerek yoktur.Dahası bunu dünyada kimse başaramaz. Hayatın gerçekleriyle başa çıkmayı öğrenmek gerek."  


Yorumlar

  1. Bu kitabı ben de merak ediyordum ama şuan listemden çıkardım sanırım arada kitaplar bitirdim demişsin ya o cümle bitirdi beni :) Sürükleyici olmayan kitaplar çok bunaltıyor beni. Kitap yarım bırakma huyumda yoktur çok zorluyorum bitirmek için bu seferde :))

    Bloğunu takibe aldım, bana da beklerim :)
    http://visneliruj.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yarım bırakmayı ben de sevmem, bitmeli benim için de :) Hemen ziyaret ediyorum tatlım :)

      Sil
  2. blogunuz ve yayınlarınız gerçekten çok hoş :) emeğinize sağlık,takibimdesiniz artık :) ben de beklerim en kısa zamanda,sevgiler... http://catikatindannotlarr.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar