Kivi Soslu Muhallebi


Evde koocaman bir poşet kivi olunca ne yapıcam ben bunlarla bozulmada dediim ve yorgun da olunca en iyi kurtarıcı muhallebiyle birleştirdiim :)


Muhallebi içi:
1 litre süt
1 su bar. un
1 su bar. şeker
1 yemek kaşığı nişasta 
1 şeker vanilin
100g margarin

Sosu için:
4-5 kivi
2-3 kaşık pudra şekeri

Yapılışı:
Muhallebi için tencerenize sütü unu şekeri nişastayı koyup kaynadıktan sonra vanilini ve margarini ekleyerek bana göre daha kolay yolu takip edebilirsiniz.
Yok benim muhallebim daha kıvamlı olsun ben karıştırıcam illa diyosanız önce margarinle unu, nişastayı şekeri kavuruyosunuz sonrada yavaştan sütü ekliyorsunuz kaynayınca da vanilini koyuyorsunuz. Ocaktan indirip bi de mikserden geçirmeniz gerekiyor :)
Seçim sizin, dediğim gibi tek fark eden kıvamları oluyor.
Üzeri için de kivileri rendeleyip direkt koyarsanız ekşi tadı gelir ama ben bişiler yapıım buna derseniz rendeledikten sonra pudra şekeriyle karıştırdığınızda meyveli pasta üzerindeki kivi tadını elde etmiş olursunuz :)

Muhallebiyi dökün kaseleri biraz soğumasını bekledikten sonra da kivi sosunuzu koyun buzdolabında yaklaşık 2 saat beklettikten sonra yiyebilirsiniz. Afiyet olsun...

"O kadar çok yoruldum ki, artık hiç bir şeye şaşırmıyorum. Ve umrumda değil hiç kimse, ne halim varsa görmekle meşgulum!"  Yılmaz Erdoğan


Yorumlar

Popüler Yayınlar