Carpe Diem -An'ı Yaşa, Esir Olma-

"İnsan en çok an'dadır, onu da an'lamaz."
Bu cümleyle yola çıktım, bir solukta okudum kitabımı. Geçmişte takılmayı bırakıp, gelecek için kaygılanmadan anı yaşamayı başarabildim mi bilemiyorum ama çabalıyorum :)


Kitapta, şükretmekten, mutluluğu aramaktan, hayatı planlamaktan bahsederken "Şu An'da Düşünelim" bölümlerindeki özet cümlelerle, yol gösterici bir başucu kitabı oldu benim için.
Kişisel gelişim kitaplarında olay örgüsü olmadığından anlatılacak bir olay yok diye düşündüm ve kitabı okurken aldığım birkaç notu ve sevdiğim cümleleri paylaşmaya karar verdim.


  • Bir nöronun yeni bir bağlantı kurma süresi 21 gündür.21 günde hücre bölünmeleri gerçekleşir. Yani bir davranışın, duygunun, düşüncenin kurulan yeni nöron bağıntısı sayesinde alışkanlık haline gelmesi için 21 gün gerekmektedir. 21 gün boyunca çikileta yemeyeceğim deyin 21 gün sonunda yine yersiniz :D Bir Aslıhan değilseniz başarabilirsiniz belki canınız istemeyebilir :D Bu duygular, düşünceler için de geçerli...
  • "Mutluluk, motivasyon ve inanç" olarak attığı başlıkla 33 maddelik yol gösterici bir liste vermiş yazar, ben sevdim denemeye başladım :) (Egosu yüksek insanlardan uzak durun, Sevdiklerinizin isimlerini sık sık söyleyin kendinize, İnsanlarla konuşurken avuç içinizi açık tutun...)
  • Başka bir kısımda 20 maddelik motivasyon arttırıcı liste var. (Çocuklarla zaman geçirin, Başarı hikayeleri okuyun, Yeterince uyuyun, Hikayenizi yazın...)
  • Son olarak yapılması gereken işlerin planlarının nasıl oluşturulması gerektiğini anlatmış yazar. 
Notlar olarak bunları aktarabilirim sözlere gelirseek :)

"Yaşlı ile terbiye olursun, onun yanında kabullenirsin, ders çıkarırsın. Çocuk is öğretir."
"Sadakat ile ihanet arasındaki tek ortak nokta, aynı kişiye yapılmasıdır."
"Bir şeyin yokluğu size sürekli acı veriyorsa, siz ömrünüzde mutlu olmak için değil haz sahibi olmak için yaşıyorsunuzdur."
"İnsan kendisini acılardan sonra keşfeder, mutluluktan sonra yapılan, hayatı keşfetmektir."

Aşkım Kapışmak gerçekten çok yakından takip ettiğim, beğenerek okuduğum, sözlerini paylaştığım, düşüncelerine katıldığım ender insanlardan biri. Ben takipteyim size de her zaman kapısı açıık :)
Şimdilik bu kadar benden, hoşçakalın... Ben Dolce Vita'ya gidiyorum...

Yorumlar

Popüler Yayınlar